چه گلی برای خواستگاری مناسب است؟
نوشته شده توسط : مونا احمدی

انتخاب و خريد گل مناسب خواستگاري يكي از مواردي كه است بسيار مرسوم است و داماد و خانواده اش در هنگام خواستگاري دسته گلي را به همراه مي برند.

خانواده پسر با توجه به شناختي كه از شرايط فرهنگي و اجتماعي خانواده دختر دارند بهتر است در جلسه اول خواستگاري با خود گل ببرند چون اهداي گل به دو جهت اهميت مي يابد:

اول اين كه اگر خانواده دختر انتظار آوردن گل را داشته باشند ولي چنين كاري انجام نشود ممكن است آن را به حساب بي احترامي يا دست كم گرفتن خود بگذارند و بدون گل سورپرايز نشوند كه البته بسته به جنبه افراد و نگاهشون به زندگي متفاوت است. 
دوم اين كه در شرايط فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي اگر در اولين جلسه گل برده شود اثر رواني خوبي بر روي خانواده دختر خواهد داشت چرا كه هديه دادن يك سنت خوب است و چه بهتر كه اين هديه دسته گل يا سبد گل به بهانه خواستگاري در جلسه خاستگاري باشد تا بعدش بره تا دسته گل عروس .
عكس

چه رنگي مناسب دسته گل خواستگاري است ؟

هنگامي كه تصميم خود را جهت خريد دسته گل و كم كردن حجم كيف پول يا حساب بانكي تان را گرفتيد وقت آن رسيده كه اقدام به خريد گل خواستگاري كنيد اما آيا رنگ و نوع گل در خواستگاري مهم است ؟ جواب بلي است.
« بهتر است گل صورتي رنگ (علامت حيات و زندگي)، از يك نوع و به تعداد فرد باشد تا دسته گل زيباتري درست شود.»

دقت داشته باشيد كه گل هاي روز خواستگاري را از باغچه منزل تان نيچينيد. ممكن است برخي از افراد در منزلشان گل هاي طبيعي داشته باشند و به نظرشان استفاده از اين گل ها باعث زيبايي و نوآوري در جلسه خواستگاري شود ولي بايد توجه داشته باشيد چيدن گل از باغچه منزل تان ممكن است در نظر خانواده دختر بي احترامي محسوب شود. اگر چنين نظري داريد بهتر است كه گل هاي چيده شده را همراه با چند شاخه گل زيبا كه از گل فروشي تهيه ميكنيد تزيين كرده و همراه ببريد.

خوب است خانواده عروس وقتي گل را دريافت مي كنند آن را در يك گلدان بگذارند و در همان اتاقي كه خانواده پسر پذيرايي مي شوند، در معرض ديد آنان قرار دهند.

دسته گل خواستگاري چه اندازه اي مناسب است ؟

بهتر است در جلسات اول خواستگاري از دسته گل ها و سبدهاي كوچك تري استفاده شود. سبد گل بزرگ را براي روز بله برون بگذاريد .

منبع: خريد گل




:: برچسب‌ها: خرید گل ,
:: بازدید از این مطلب : 407
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 مهر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: